پرسش و پاسخ
پرسش از مشاوران سایت
بازدید کننده گرامی شما می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق سایت ما از مشاوران مذهبی سوال نمایید.
نام و نام خانوادگی :
نکته : پاسخ برای شما ایمیل خواهید شد آدرس الکترونیک :
موضوع :
متن سوال :
[ جستجو در آرشيو ]
آرشیو سوالات پرسیده شده
مهمان
mikhastam tahghighi dar hodoode15 safhe benevisam bayad be che site morajee konam vadar morede chechizi benevisam in tahghigh bayad dar morede ye ki az matalebi az quran bashad
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : موضوع را باید ابتدا مشخص کنید. اما سایت‌های تبیان، حوزه،‌ باشگاه اندیشه اطلاعات خوبی دارند.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
علیرضا آقارحیمی
چرا در ادامه پیامبری به فرزندان حضرت یوسف نرسید آیا علت خاصی داشت یا جزء حکمت های خداوندیست که بر ما پوشیده است منظورم اینست که در تاریخ دلیلی برای این موضوع آورده اند ؟ اگر دلیلی دارد لطفا بگویید چه بوده و سندش را هم بگویید
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : برخی روایت نقل شده از تمام رضا علیه‌السلام را دلیل این مطلب می‌دانند. در این روایت علت عم ادامه پیامبری در نسل حضرت یوسف عدم احترام کافی به پدر و مادرشان در زمانی که آنها به مصر آمدند، ذکر شده است. اما برخی مفسرین با استناد به مقام و جایگاه آن حضرت که از مخلَصین بوده‌اند و بنا به نص قرآن شیطان به مخلَصین راه ندارد، این روایت را مجعو لمی‌دانند. با این وجود دلیل قاطعی در روایات وجود ندارد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
بهناز سادات متولی
می خواستم آیاتی را که در رابطه با ائمه اطهار و به خصوص امام حسین (ع) هستند را به من معرفی کنید.
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : امام حسین علیه‌السلام مصداق تمامی آیاتی هستند که در شأن ائمه علیهم‌السلام نازل شده به خصوص در شأن پنج تن آل عبا. از آن جمله می‌توان به آیات زیر اشاره کرد:
آیه مباهله؛
آیه تطهیر؛
سوره ی هل اتی؛
البته به طور خاص بیان شده که مصداق خاص و اتم آیات پایانی سوره فجر (یا ایها النفس المطمئنه...) امام حسین علیه‌السلام می‌باشند.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
hakime zanjani
مردان داراى ولایت بر زنانند از آن جهت که خدا بعضى از ایشان (مردان ) را بر بعضى (زنان ) برترى داده و از آن جهت که از اموال خود نفقه مى دهند، پس زنانِ شایسته ، فرمان بردارند و نگهدار آنچه خدا (براى آنان ) حفظ کرده ، (حقوق واسرار شوهر،) در غیاب اویند. و(امّا) زنانى که از سرپیچى آنان بیم دارید، پس (نخست ) آنان را موعظه کنید و(اگر مؤ ثّر نشد) در خوابگاه از آنان دورى کنید و(اگر پند وقهر اثر نکرد،) آنان را بزنید (وتنبیه بدنى کنید)، پس اگر اطاعت شما را کردند، بهانه اى بر آنان (براى ستم وآزار) مجویید.

چرا این همه توهین؟؟؟؟طوری که گویا زن تنها متشکل از یک جسم برای برآورده کردن نیازهای مرد است و بدون شعور!
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : در این آیه به جنبه حقوقی یکی از موارد اختلاف زن و شوهر پرداخته شده، آیا با خواند یک بند از کتاب حقوقی و حذف باقی بخش‌های حقوقی و اخلاقی و اعتقادی یک مکتب می‌توان اینگونه نظر داد؟
برای مطالعه تفصیلی نظام حقوق زن به کتاب شهید مطهری و برای مطالعه نگاه اخلاقی و معنوی اسلام به زن به کتاب «زن در آیینه جلال و جمال» نوشته آیت الله جئادی آملی مراجعه فرمایید.
بدون مطالعه شما،‌پاسخ به سؤالاتتان ساعت‌ها زمان و ده‌ها صفحه مطلب می‌طلبد. به دلیل ریشه‌ای بودن سؤالاتتان مطالعه‌تان را درباره اسلام بیشتر کنید.
با احترام
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
محبوبه ستوده فرد
ایا سوره فجر مصداق حضرت امام حسین (ع) است؟ وچرا؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : آیات پایایانی این سوره «یا ایتها النفس المطمئنه،‌ارجعی الی ربک راضیه مرضیه» در مصداق اتم آن بر حضرت امام حسین علیه‌السلام تطبیق دارد. در زمان شهادت ایشان اینآیات از سوی خداوند تکرار شد. البته باقی معصومین نیز از جمله مصادیق ان هستند اما در خصوص ایشان تأکید وجود دارد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهدی صفایی مقدم
چند سال روی نام سوره ها کار کرده ام که رابطه سوره با نام آن چیست -بنظر شما این تحقیق را چگونه در سایت ثبت کنم؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : شما می‌توانید تحقیق خود را به شکل سلسله مقالات در سایت ارائه نمایید.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
سمیه حدادی
با سلام.در قرآن کریم صفت کافی و اینکه خداوند در همه امور کفایت میکند چند بار آمده و در چه آیه هایی؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : در قرآن بیش از بیست و پنج بار به این صفت خداوند اشاره شده است:
وَ ابْتَلُوا الْیَتامى‏ حَتَّى إِذا بَلَغُوا النِّکاحَ فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُوا إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ وَ لا تَأْکُلُوها إِسْرافاً وَ بِداراً أَنْ یَکْبَرُوا وَ مَنْ کانَ غَنِیًّا فَلْیَسْتَعْفِفْ وَ مَنْ کانَ فَقیراً فَلْیَأْکُلْ بِالْمَعْرُوفِ فَإِذا دَفَعْتُمْ إِلَیْهِمْ أَمْوالَهُمْ فَأَشْهِدُوا عَلَیْهِمْ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ حَسیباً (6)
وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِأَعْدائِکُمْ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ وَلِیًّا وَ کَفى‏ بِاللَّهِ نَصیراً (45)
انْظُرْ کَیْفَ یَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ وَ کَفى‏ بِهِ إِثْماً مُبیناً (50)
فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ مِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ وَ کَفى‏ بِجَهَنَّمَ سَعیراً (55)
ذلِکَ الْفَضْلُ مِنَ اللَّهِ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ عَلیماً (70)
ما أَصابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَ ما أَصابَکَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِکَ وَ أَرْسَلْناکَ لِلنَّاسِ رَسُولاً وَ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً (79)
وَ یَقُولُونَ طاعَةٌ فَإِذا بَرَزُوا مِنْ عِنْدِکَ بَیَّتَ طائِفَةٌ مِنْهُمْ غَیْرَ الَّذی تَقُولُ وَ اللَّهُ یَکْتُبُ ما یُبَیِّتُونَ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ وَکیلاً (81)
وَ لِلَّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ وَکیلاً (132)
لکِنِ اللَّهُ یَشْهَدُ بِما أَنْزَلَ إِلَیْکَ أَنْزَلَهُ بِعِلْمِهِ وَ الْمَلائِکَةُ یَشْهَدُونَ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً (166)
یا أَهْلَ الْکِتابِ لا تَغْلُوا فی‏ دینِکُمْ وَ لا تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلاَّ الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسیحُ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ رَسُولُ اللَّهِ وَ کَلِمَتُهُ أَلْقاها إِلى‏ مَرْیَمَ وَ رُوحٌ مِنْهُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ لا تَقُولُوا ثَلاثَةٌ انْتَهُوا خَیْراً لَکُمْ إِنَّمَا اللَّهُ إِلهٌ واحِدٌ سُبْحانَهُ أَنْ یَکُونَ لَهُ وَلَدٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ وَکیلاً (171)
وَ یَقُولُ الَّذینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً بَیْنی‏ وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ (43)
اقْرَأْ کِتابَکَ کَفى‏ بِنَفْسِکَ الْیَوْمَ عَلَیْکَ حَسیباً (14)
وَ کَمْ أَهْلَکْنا مِنَ الْقُرُونِ مِنْ بَعْدِ نُوحٍ وَ کَفى‏ بِرَبِّکَ بِذُنُوبِ عِبادِهِ خَبیراً بَصیراً (17)
إِنَّ عِبادی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطانٌ وَ کَفى‏ بِرَبِّکَ وَکیلاً (65)
قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً بَیْنی‏ وَ بَیْنَکُمْ إِنَّهُ کانَ بِعِبادِهِ خَبیراً بَصیراً (96)
وَ نَضَعُ الْمَوازینَ الْقِسْطَ لِیَوْمِ الْقِیامَةِ فَلا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَیْئاً وَ إِنْ کانَ مِثْقالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ أَتَیْنا بِها وَ کَفى‏ بِنا حاسِبینَ (47)
وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا مِنَ الْمُجْرِمینَ وَ کَفى‏ بِرَبِّکَ هادِیاً وَ نَصیراً (31)
وَ تَوَکَّلْ عَلَى الْحَیِّ الَّذی لا یَمُوتُ وَ سَبِّحْ بِحَمْدِهِ وَ کَفى‏ بِهِ بِذُنُوبِ عِبادِهِ خَبیراً (58)
قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ بَیْنی‏ وَ بَیْنَکُمْ شَهیداً یَعْلَمُ ما فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ الَّذینَ آمَنُوا بِالْباطِلِ وَ کَفَرُوا بِاللَّهِ أُولئِکَ هُمُ الْخاسِرُونَ (52)
وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ وَکیلاً (3)
الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ حَسیباً (39)
وَ لا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ الْمُنافِقینَ وَ دَعْ أَذاهُمْ وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ وَکیلاً (48)
أَمْ یَقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ إِنِ افْتَرَیْتُهُ فَلا تَمْلِکُونَ لی‏ مِنَ اللَّهِ شَیْئاً هُوَ أَعْلَمُ بِما تُفیضُونَ فیهِ کَفى‏ بِهِ شَهیداً بَیْنی‏ وَ بَیْنَکُمْ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ (8)
هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً (28)
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
سمیه حدادی
سلام.با توجه به سوره الرحمن جزر و مد چه تاثیری بر زندگی حیوانات دارد؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : برای پاسخ به این سؤال نیاز به تحقیقات علمی وجود دارد و سؤالی کاملاً قرآنی نیست. در صورت پیدا کردن منابع علمی معتبر در اینجا به آن اشاره خواهد شد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
حمید کناری
منظور از قران صاعد چیست؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : این تعبیری است که حضرت امام خمینی به نقل از استاد خود (آیت الله العظمی شاه‌آبادی) درباره ادعیه رسیده از سوی ائمه علیهم السلام به کار بردند. همان ط.ر که قرآن از سوی خداوند متعال بر قلب پیامبر نازل شد، دعاهای ائمه نیز همانند قرآنی است که از سوی برترین انسان‌ها به سوی خداوند بالا می‌رود و حمد خداوند و درواست‌های بنده از خدا در آن به بهترین وجه ممکن وجود دارد.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
عطیه صفاری
salam, mikhastam baram dar morede manaseke eide ghorban az sadre eslam ta hala tozihe mokhtasari bedid, lotfan.BA TASHAKKOR
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : عید قربان برای کسانی که در حج هستند،‌روزی است که افراد از احرام خارج می‌شوند و این کار را با تراشیدن مو و ناخن و قربانی کردن حیوان صورت می‌گیرد و از صدر اسلام این مناسک بوده است. همچنین روزه نیز از ابتدا در این روز حرام بوده و به طور کلی قربانی کردن و انفاق گوشت آن به فقرا مستحب بوده است.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  • <<
  • <
  • تعداد صفحات : 195
  • >
  • >>