پرسش و پاسخ
پرسش از مشاوران سایت
بازدید کننده گرامی شما می توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق سایت ما از مشاوران مذهبی سوال نمایید.
نام و نام خانوادگی :
نکته : پاسخ برای شما ایمیل خواهید شد آدرس الکترونیک :
موضوع :
متن سوال :
[ جستجو در آرشيو ]
آرشیو سوالات پرسیده شده
ش ک
با سلام اگر در استخاره ای که به قرآن زدیم آیه 35 سوره رعد آمده باشد جواب خوب است یا خیر
ممنون
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
از پاسخ استخاره اطلاعی ندارم
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مرتضی محمدی
باسلام.
در آیه8 سوره ی انسان چرا اولویت کسانی که باید اطعام شوند بدین صورت آورده شده است؟
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
این ترتیب ظاهراً مربوط به ترتیبی است که امیرالمومنین علیه السلام و خانواده شان در سه شب متوالی انفاق کردند. در شب اول مسکین در شب دوم یتیم و در شب سوم اسیر.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
فریده زینالی
باسلام در یکی از مسابقات کشوری حفظ قران سوالی در مورد ترجمه فرازی از ایه 246 سوره ی بقره امه بود دو گزینه شک بر انگیز بودند میخوام ترجمه کامل و جواب درست را بفهمم سوال این است ترجمه <قالواوما لنا الا نقاتل فی سبیل الله> کدام است؟
1-گفتند:چرا در راه خدا جنگ نکنیم
2-گفتند:چه شده است ما را که در راه خدا جنگ نمیکنیم
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
ترجمه آیه به ترجمه دومی که فرستادید نزدیک تر است.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
سلام
خیلی ممنون برای کتاب خوب و مطالب جالبتون. من میخوام برای یک مقاله معتبر از این مطالب استفاده کنم. برای همین میخوام بدونم این کتاب چند صفحه س
با تشکر و سپاس فراوان
محمد حسین شاه آبادی (داور) : سلام علیکم
اگر منظورتان کتاب «پای منبر خداست» این کتاب در 216 صفحه چاپ شده و توضیحات تفصیلی‌اش هم در صفحه اول سایت آمده است.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
با سلام
چگونه می توان وارد صفحه تد بر شخصی شد
محمد حسین شاه آبادی (داور) : سلام عیکم
بعد از ثبت نام، فهرستی در کنار صفحه مشاهده می‌کنید که در آن «تدبر شخصی من» مشخص است و می‌توانید از آن استفاده کنید.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
مهمان
آیاتی که در آن ها کلمه ویل است
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : بقره 79؛ ابراهیم 2، فصلت 6، جاثیه 7، مرسلات 15، 19، 24، 28، 34، 37، 40، 45، 47، 49، مطففین 10، همزه 1، طه 61، قصص 80، انبیا 14، 46، 97، یس 52، صافات 30، قلم 31، احقاف 7، مائده 31، فرقان 28، هود 72، کهف 49.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
سحر نصیریزاده
باسلام دررابطه با ایه 6 سوره بروج کلمه علیها چه مهنای دراین ایه دارد سوال رواز استاد بهرام پور داشتم
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
ضمیر «ها» به اخدود بر می گردد. یعنی بر لبه اخدود (گودال، خندق) نشسته بودند و سوخته شدن مومنان را نظاره می کردند
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
نازیلا قاسمپوز
با عرض سلام. چه غذاهایی حلال و طیب هستند.
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : با سلام
پاکی و طهارت دارای مراتب گوناگون است.
حداقل طهارت آن غذایی است که از جهت شرعی حلال باشد. یعنی از راه حلال یهیه شده باشد و خود غذا نیز حرام نباشد. خوردنی هایی حرام هستند در رساله توضیح المسائل ذکر شده اند.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
علی
چرا با اینکه خدا همیشه مسلمانان را به برادری واتحاد توصیه میکنه و مخالف تفرق مسلمانانه وبرای کسی که باعث تفرق مسلمانان میشه عذاب دردناک را وعده داده ولی بین مسلمین همیشه جنگ ،تفرقه،فتنه،و هرچیز بجز اتحاد وجود داره؟
آیا مسیرمان درسته یا تو بیراهه سیر میکنیم؟
چرا همییشه بجای بخشش ،جبهه میگیریم؟
چرا صفات خوب پیامبر (ص)وائمه(ع) را الگو خودمان قرار نمیدهیم
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : متاسفانه به توصیه قرآن مبنی بر وحدت حول قرآن و عترت و دسوتی و رحمت میان خودمان و وحدت در برابر کافران عمل نمیکنیم.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
علی
چرا در فقه شیعه فقط خمس بر دارایی های نقدی تعلق می گیرد در حالی که دز قران بیشتر بر زکات تاکید شده است
محمد مهدی شاه آبادی (داور) : در فقه شیعه به تفصیل درباره زکات و موارد آن بحث شده است. می توانید به کتب مفصل فقهی مانند لمعه مراجعه کنید.
البته غالب آیاتی که در آنها لفظ زمات به کار رفته منحصر در زکات واجب فقهی نیست و انفاق های مستحب را در بر می گیرد. آیه ای که به زکات واجب فقهی اشاره دارد آیه زیر است:
إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ وَ الْمَساکینِ وَ الْعامِلینَ عَلَیْها وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَ فِی الرِّقابِ وَ الْغارِمینَ وَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ ابْنِ السَّبیلِ فَریضَةً مِنَ اللَّهِ وَ اللَّهُ عَلیمٌ حَکیمٌ (60توبه

صدقات، تنها به تهیدستان و بینوایان و متصدیّان [گردآورى و پخش‏] آن، و کسانى که دلشان به دست آورده مى‏شود، و در [راه آزادى‏] بردگان، و وامداران، و در راه خدا، و به در راه مانده، اختصاص دارد. [این‏] به عنوان فریضه از جانب خداست، و خدا داناى حکیم است.
در این آیه از زکات واجب فقهی به صدقات تعبیر شده است.
امتیاز داوران :
امتیاز کاربران :
نظرات کاربران :
نظری ثبت نشده است.
بازديد کننده گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان ثبت و در سايت نمایش داده شود، قبل از ثبت نظر عضو سايت شويد و یا اگر عضو سايت هستيد لاگین کنید.[ عضويت در سايت ][ ورود اعضا ][ ورود ميهمان ]
نظر شما ثبت شد و بعد از تائید داوران بر روی سایت قرار می گیرد.
  • <<
  • <
  • تعداد صفحات : 195
  • >
  • >>